Płacenie telefonem już w urzędach

{[description]}

Płacenie telefonem już w urzędach

Dobre wieści dla petentów. W wybranych urzędach na terenie naszego kraju już wkrótce ruszy pilotażowy program, dzięki któremu niezbędne opłaty uiszczać będzie można przy użyciu smartfona. To efekt współpracy między Krajową Izbą Rozliczeniową, administracją publiczną oraz spółką Polski Standard Płatności. Czyżby era kolejek do okienka kasowego odchodziła właśnie do lamusa?


Dotychczas formalności urzędowych częstokroć wiązały się z koniecznością odwiedzenia kilku okienek. Najpierw petent zmuszony był stać w kolejce do punktu obsługi, aby stamtąd zostać wysłanym do kasy w celu dokonania opłaty za daną czynność. Następnie, z dowodem wpłaty w ręce, wracał do pierwszego okienka, aby sfinalizować sprawę. Wiele wskazuje jednak na to, że ten proces już wkrótce może ulec skróceniu.

Dzięki współpracy KIR, spółki Polski Standard Płatności, banków i urzędów, załatwianie formalności stanie się mniej uciążliwe, a dokonywanie płatności nie będzie wymagało wycieczek od okienka do okienka. Stanie się to możliwe dzięki uruchomieniu usługi płatności mobilnych w punkcie obsługi klienta urzędu, wykorzystującej rozwiązanie Webpos Paybynet.

Webpos Paybynet to internetowy odpowiednik terminala płatniczego, tzw. POS (ang. point of sale). Urzędnik loguje się do niego poprzez specjalną stronę internetową, a następnie wypełniając odpowiednie dane może przyjąć płatność od klienta, który ma dostęp do systemu płatności mobilnych BLIK. Do realizacji transakcji nie jest potrzebne żadne osobne urządzenie. Wystarczy login i hasło do systemu. Rozliczenie transakcji odbywa się z wykorzystaniem systemu bezpośrednich płatności internetowych Paybynet, obsługiwanego przez KIR.